Medlemsbrev Juni 2026

20260617
Hej alla medlemmar,
Lite senaste nytt.

Miljörummet sommaren 2026
Regionen har fattat beslut om nya rutiner för hämtning av avfall utifrån nya lag- och
EU krav.
Det innebär för oss att tömningen av glas, färgat och ofärgat, kommer att ske var
14:e dag och inte som tidigare somrar 2 gånger i veckan. I våras fick vi besked om
att det inte skulle vara några problem att öka tömningsfrekvensen, men nu låter det
annorlunda ☹
Ordförande har i skrivande stund en dialog med ansvarig politiker Mariette Nicander
om hur detta ska lösas.
Nu tror vi inte att regionen är så flexibla, och vi har i dagsläget inte utrymme för flera
kärl. Vi undersöker dock andra alternativ men kan i dagsläget inte lova någonting.
VIKTIGT!
Mot bakgrund av ovanstående vädjar vi till alla medlemmar om hjälp denna sommar.
När kärlen är fulla – ta era glas till någon av återvinningstationerna i stan och ställ
dem inte på golvet i miljörummet. Viktigt också att ni informerar era hyresgäster om
detta.
Entrén
Arbetet med att fräscha upp entrén pågår, vi ber alla ha lite tålamod med att det blir
lite stökigt. Rivning och målning är klart, veckan efter midsommar kommer an ny
matta att läggas in. Sedan blir det lite piffande och några nya möbler under
sommaren.
Cyklar
Vi påminner också om att vi avser rensa cykelförråden efter sommaren. Alla cyklar
har märkts med ett röd/vit band. Vill du behålla cykeln så ta bort bandet senast sista
september 2026. Cyklar som fortfarande har bandet kvar kommer att forslas bort.
Styrelsen önskar er alla en trevlig midsommar!
Hälsningar / Styrelsen

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com